Hushåll i Järved, Bonäset, Dekarsön med flera uppmanas koka vatten för mat och dryck.

Läckan är åtgärdad. Hushåll i Järved, Bonäset, Dekarsön med flera uppmanas koka vatten för mat och dryck. Läs artikeln

Länk till startsidan

Enklare hjälp i hemmet

Om du klarar dig själv
och de flesta sysslorna hemma
kan du få enklare hjälp från kommunen.

Om du inte kan laga mat själv
kan du få hjälp att beställa färdiglagad mat
Finns särskilda skäl
till exempel att du behöver speciell kost
kan du få matleverans från kommunens kök.

Du kan få hjälp med inköp, tvätt och städning.

Du kan få ett trygghetslarm
så att du kan kalla på hjälp
om du skulle ramla eller något allvarligt inträffar.

Du behöver göra en ansökan till kommunen
för att få enklare hjälp i hemmet.
Dina behov avgör
vilken hjälp du kan få.

Du betalar en avgift till kommunen
för den hjälp du får.

Så här söker du hjälp

Vill du ansöka om hjälp och stöd
ska du tala med en biståndshandläggare.

Ring kommunens kontaktcenter
på telefon 0660-880 00.
De kopplar dig till rätt person.
Ibland kan kontaktcenter hjälpa dig direkt
med ditt ärende.