Länk till startsidan

Samtalsbyrån och ungdomsmottagning

Ibland kan det vara skönt
att kunna vända sig till någon utanför familjen
för att prata om saker som känns svåra
eller pinsamma.

Du som är ung är välkommen
att vända dig till samtalsbyrån
eller ungdomsmottagningen
om det är något du funderar över
eller om du inte mår så bra.

Samtalsbyrån

Du som är mellan 16 och 30 år
och mår dåligt, känner oro
eller bara behöver någon att prata med
kan vända dig till samtalsbyrån.
De som jobbar där berättar inte för någon annan
vad du har sagt under era samtal
om du inte själv vill det.

Samtalsbyrån har telefon 0660-887 95.
Vill du besöka samtalsbyrån
går du till Bergsgatan 9 i Örnsköldsvik.

Ungdomsmottagning

Till ungdomsmottagningen kan du gå
för att prata om kropp och hälsa.
Du kan fråga om sex
och hur kroppen fungerar.
Samtalen kan också handla om kompisar
och hur det är i skolan eller hemma.

Personalen som arbetar på ungdomsmottagningen
har tystnadsplikt.
Det betyder att de inte får berätta för någon annan
vad du har sagt till dem.

Ungdomsmottagningen är till för ungdomar
i åldrarna 13 till 22 år.

Ungdomsmottagningen ligger på Bergsgatan 9 i Örnsköldsvik.
Ungdomsmottagningens telefonnummer är 0660-891 05.

På ungdomsmottagningens webbplats
kan du boka tid i förväg
Länk till ungdomsmottagningens webbplats. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Länken öppnas i nytt fönster.